maandag 6 december 2010

"Carry on", Crosby, Stills, Nash and Young.

De wat jongere bloggers zal 't wel niet zo veel zeggen, maar de mensen in 'rijpe volwassenheid' zullen met een glimlach terug kijken naar de periode waarin het muziekspektakel Woodstock een statement zette.
Zo nu en dan, om wat rust en bezadiging in m'n hoofd te krijgen, luister ik naar muziek uit deze periode, toen ik nog haar had om er bloemen in te dragen.

Back to reality. De aangehaalde muziek is voor mij niet alléén van waarde, ook de boodschap is voor mij evident.: .........carry on...........ga door.........geef niet op..........! Zeker als je in relatie tot je verleden bezig bent met een come-back. De schaduw van je geschiedenis volgt je overal, zeker in 't licht, waar schaduwen immers ook het meest zichtbaar zijn. Kun je natuurlijk altijd in het duister blijven, maar dan mis je de pracht van het leven met al haar kleuren en diversiteiten. Dat is 't mij absoluut niet waard, dus luister ik nog maar 'ns naar het prachtige "Carry on".

5 opmerkingen:

  1. Heej Geert,

    Ik ben via je zus op je blog gekomen. Je schrijft fijn, fijn om te lezen.

    Ik ga je volgen.

    Groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kunst is om altijd naar voren te kijken en het verleden te accepteren als gebeurt en een plek te geven. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Het gaat jou zeker lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hai geert ik geef het stokje door om je 10 gedachtes op te schrijven, ik kreeg hem van frederique.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag nieuwe blogger.
    Ik ken je niet, ik kwam zomaar op je blog terecht...

    Iets uit het verleden verwerken of afsluiten kost energie. Goed van je dat je vooruit kijkt, weer doelen hebt gesteld, (fitness en/of fight sport?) én dat je ook aan nieuwe dingen begint(het bloggen)
    Doelen en nieuwe dingen doen helpen je de focus de goede kant op te houden.
    Dooddoener, maar wel waar, is dat je het verleden niet kan veranderen, en je toekomst wel bij kan sturen in de juiste richting...succes daarmee in elk geval.

    Let je op goede ademhaling bij je sportactiviteiten?
    Bram Bakker heeft een goed boek over ademen geschreven "De verademing" heet het, hij schrijft meer goede boeken over sport trouwens.

    Woodstock..shit, ik hoor dus al bij de oudjes dussss...affijn, ik kijk uit naar de Top2000. Dan komen er een paar dagen lang dag en nacht leuke oude nummers en prettige nieuwe nummers voorbij.

    Groet, Creanda

    BeantwoordenVerwijderen